پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیغول نفتی عربستان ارزشمندترین شرکت جهان شد

غول نفتی عربستان ارزشمندترین شرکت جهان شد

غول نفتی عربستان ارزشمندترین شرکت جهان شد

شرکت نفتی آرامکوی سعودی در پی رشد ارزش سرمایه بازار این شرکت در بحبوحه افت سهام شرکتهای فناوری در آمریکا، عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را از اپل پس گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، با وجود این که قیمت نفت برنت تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به تسریع افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه میلادی جاری ۱۲ درصد سقوط کرد و به پایین ۴۰ دلار در هر بشکه رسید، ارزش سهام آرامکو در بازار ریاض ۱.۱ درصد رشد داشت.

آرامکو سعودی

در این بین، ارزش سهام شرکت اپل در سپتامبر حدود ۱۷ درصد افت کرد که تقریبا به معنای نزولی شدن روند سهام این شرکت است. نزولی شدن به عنوان کاهش ۲۰ درصدی ارزش سهام از اوج اخیرش تعریف می‌شود. ارزش بازار اپل از ۲.۳ تریلیون دلار به ۱.۹ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل و آرامکو تنها شرکتهایی هستند که ارزش بازارشان به مرز دو تریلیون دلار صعود کرده است. آرامکو که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، اواسط دسامبر سال گذشته اندکی بعد از عرضه اولیه عمومی سهام خود در بازار ریاض، به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان دست پیدا کرد. اپل در ژوئیه که ارزش سهام شرکتهای فناوری در بحبوحه اقدامات محرک مالی و پولی آمریکا برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا رو به صعود گذاشت، این عنوان را از آرامکو ربوده بود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید