پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیلزوم گسترش فروش قسطی خودرو

لزوم گسترش فروش قسطی خودرو

نجفی منش / اتاق

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است همان‌طور که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شرایط برای خرید خودروهای قسطی فراهم شده، در ایران نیز این بازار باید گسترش یابد.

به گزارش رتبه آنلاین، محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا برای فروش محصولاتی همچون خودرو از درآمدهای آینده افراد استفاده می‌شود به این ترتیب که با فروش لیزینگ و اقساطی خودرو فرد می‌تواند با منابع اعتباری محدودتر، محصول مدنظر خود را خریداری کند.

به گفته وی، در صورت اجرایی شدن چنین شیوه‌ای در ایران می‌توان انتظار داشت که اقشار کم‌درآمدتر بتوانند صاحب خودرو شوند و بازار نیز از چنین گزینه‌هایی استفاده کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که برای توسعه بازار فروش اقساطی خودرو باید برخی مقدمات فراهم شود، ادامه داد: یکی از آنها تسهیل شرایط خرید اقساطی خودرو است. در صورتی که سود فروش اقساطی کاهش یابد و مبلغ قسط‌ها پایین آمده و مدت زمان بازپرداخت افزایش پیدا کند، قطعا اقشار مختلف مردم از این گزینه استفاده خواهند کرد.

نجفی‌منش تاکید کرد: در کنار آن بحث گسترش تولید خودرو نیز اهمیت زیادی دارد. در سال‌های گذشته میزان تولید خودروها از میزان تقاضا کمتر بوده و تقریبا تولیدکنندگان داخلی هرچه تولید کرده‌اند از سوی مردم خریداری شده است.

به گفته وی، با بهبود شرایط زیرساختی خطوط تولید خودرو و البته تنوع‌بخشی به آنها می‌توان بازار این صنعت را گسترش داد و از سوی دیگر رضایت خریداران را نیز تامین کرد.

بنا به این گزارش، با وجود آنکه در سال‌های گذشته فروش اقساطی خودرو از سوی خودروسازان یا برخی شرکت‌های فعال در این حوزه اجرایی شده اما همچنان خرید و فروش نقدی اصلی‌ترین گزینه موجود در بازار ایران است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید