جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپاسخی به اظهارات وزیر بهداشت علیه نظام مهندسی ساختمان

پاسخی به اظهارات وزیر بهداشت علیه نظام مهندسی ساختمان

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادعای غیرکارشناسانه شما در رابطه با وجود اشکال در نظام مهندسی ساختمان باعث شد تا توجه شما را به نکاتی که ذیلا به استحضار خواهد رسید جلب کنم:

-جناب وزیر، متأسفم از این که در کشورم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن بیمارستانی را افتتاح می‌کند و چند ماه بعد بیمارستان آسیب می‌بیند و آنگاه وزیری که پزشک است و احتمالا از اهالی مطالعه نیز بوده است، آسیب دیدن بیمارستان که اساسا تحت مسئولیت نظام مهندسی ساختمان نیست را دلیلی برای وجود اشکال در نظام مهندسی ساختمان تلقی می‌کند…

-جناب وزیر خوب است که بدانید امروز، مطب‌هایی را که همکاران پزشک شما با امنیت و آسایش کامل در آن می‌نشینند و برای تنها چند دقیقه ویزیت یک بیمار 50 هزار تومان می‌گیرند و برخی از آنان حتی زحمت 5 کلمه توضیح به بیمار را نیز به خود نمی‌دهند و در پایان 1 روز کاری چندین میلیون تومانی که از مردم ستانده اند را با گونی به خانه می‌برند، حاصل طراحی مهندسی است که شاید حق الزحمه ی او برای طراحی و اجرا و نظارت کل آن ساختمان از درآمد یک روز همکاران شما نیز تجاوز نکند و این درحالی است که همکاران شما حتی مسئولیت زنده ماندن بیمار تا دم درب مطب را نیز برعهده نمی گیرند و همکاران ما تا پایان عمر خود در برابر ساختمان های تحت مسئولیت، متعهدند….

-جناب وزیر، در مسلک مهندسان بزن و در رو وجود ندارد…

-جناب وزیر، ما مهندسان دانش آموخته ریاضیاتیم و در مسلک ما حاصلضرب 2 در 2 در گذشته و حال و آینده فقط و فقط 4 است…

-جناب وزیر، در مسلک ما مهندسان این نیست که یکبار دارو یا غذایی را مفید و فردا و پس فردا آن را مضر اعلام کنیم…

-جناب وزیر، در مسلک ما مهندسان، اصول تغییرپذیر نیست…

-جناب وزیر، در بدو ورود به دانشکده های مهندسی ساختمان به ما نوشتن با خط بد را نمی آموزند و اتفاقا به ما می آموزند که مهندس آن است که نقشه هایش همه کس فهم باشد و این یعنی الفبای آموزش به ما مهندسان، خلوص نیت و صداقت با مردم است و شاید این صداقت ما سبب شده که امروزه همه خود را متخصص علم ساختمان می دانند!!!

-جناب وزیر، جواب آزمایش های مرتبط با مهندسی ساختمان فارسی است و نه انگلیسی!!! و این یعنی این که ما مهندسان با مردم خود صادقیم…

-جناب وزیر، ما مهندسان از ساکنان ساختمان هایی که تحت مسئولیت ماست، رضایت نامه نمی گیریم که اگر اتفاقی برایشان افتاد، مسئولیت پای خودشان است!!!

-جناب وزیر، ما مراجعان ما را ساعت ها در پشت درب اتاق و راهروهای منتهی به اتاق ما منتظر نگاه نمی داریم!!!

-جناب وزیر، ما نه تنها زیر میزی و پشت میزی نمی گیریم، بلکه از چندرغاز حق الزحمه خود نیز بذل و بخشش می کنیم…

-جناب وزیر، ما پرونده مراجعان به خود را به گروگان نمی گیریم که او مجبور شود تا دفعه بعد نیز به ما مراجعه کند!!!

-جناب وزیر، ما با القابی هم چون پنجه طلا و انگشت طلا و امثالهم، درآمد میلیاردی کسب نمی کنیم…

-جناب وزیر، ما مهندسان ساختمان از گذاردن یک دستگاه کارتخوان در دفتر خود اجتناب نمی نماییم و حق خود را نگرفته مالیاتش را به دولت پرداخت می کنیم!!!

-جناب وزیر، نامه نگاری ما با همکاران ما با اسم رمز نیست!!!

-جناب وزیر، ما مهندسان ساختمان برای هر بار مراجعه مخاطبان خود یک حق ویزیت نمی گیریم!!!

-جناب وزیر، خوب است که بدانید آسیب دیدگی بیمارستان تازه تأسیس تحت مسئولیت نظام فنی و اجرایی کشور، اشکال نظام مهندسی ساختمان نیست، بلکه اشکال این است که:

نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن به همکاران شما اجازه داده اند که با پول و بدون هرگونه تخصص بازار ساخت و ساز را قبضه نمایند…

اشکال آن جایی است که افراد فاقد صلاحیت آن چنان در ساخت و ساز ورود کرده‌اند که امروز حتی خواهان برچیده شدن نظام مهندسی ساختمان کشور شده اند تا به طرز ماورایی به درآمدهای خود بیافزایند…

-جناب وزیر، آیا مطلعید که چند درصد از همکارانتان به کار بساز بفروش مشغولند؟

-آیا مطلعید که چند درصد از همکارانتان ملک بازی می کنند؟

-جناب وزیر، از 22 سال پیش تا به اکنون، مهندسان ساختمان نه تنها پاسخگوی خطاهای خود بوده‌اند، بلکه بار خطای دیگران را نیز به دوش کشیده اند‌. اما جناب وزیر، شما و سازمان به اصطلاح نظام پزشکی شما با آن پزشکی که چاقو و انبر را در شکم بیمار جاگذاشت چه کرد؟ یا با آن پزشکی که دست راست بیمار را به اشتباه به جای دست چپ او پیوند زد، چه کرد؟

کانال “نه به آئین نامه کنترل ساختمان

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید