جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیمعدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های "بورس"

معدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های “بورس”

 تاثیر کاهش ارزش پول ملی بر

رشدی که بازار تجربه می‌کند به دلیل پارامتر‌های درونی شرکت‌ها نبوده بلکه به دلیل افت ارزش پول ملی است، در نتیجه زمانی که افت ارزش پول ملی رخ می‌دهد هجمه عمومی نیز ایجاد شده و چه با ارزش چه بی ارزش هر دو گران می‌شوند.
به گزارش رتبه آنلاین، بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: به عنوان یک فاندامنتالیست معتقدم سهام و صنایعی باید مورد استقبال قرار بگیرند که دارای ارزش بنیادی هستند.
وی ادامه داد: رشدی که بازار تجربه می‌کند به دلیل پارامتر‌های درونی شرکت‌ها نبوده بلکه به دلیل افت ارزش پول ملی است، در نتیجه زمانی که افت ارزش پول ملی رخ می‌دهد هجمه عمومی نیز ایجاد شده و چه با ارزش چه بی ارزش هر دو گران می‌شوند.
این کارشناس بازارسرمایه به بررسی کلی بازار پرداخته و تصریح کرد: صنایع با پایه معدنی، فلزی و صنایع وابسته به آن‌ها را می‌توان صنایع ارزنده این روز‌ها دانست، با توجه به پارامتر کاهش ارزش پول ملی، طبیعتا انتظار ارز آوری محصولات در کامودیتی ها، محدویت قابل توجهی را نیز اعمال خواهد کرد.
شهدایی با اشاره به نهنگ‌های بازار از جمله فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در مقابل شرکت‌های بزرگ، با محاسبه نرخ جی (رشد سودآوری شرکت‌ها) که در محاسبات سودآوری بررسی می‌شود، برخی شرکت‌های کوچک بسیار ارزشمند بوده و جز سهام پرپتانسیل بازار محسوب می‌شود که در آینده پیشتاز بازار خواهند بود.
این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود که رشد سودآوری شرکت‌ها را تحلیلگران در محاسبات خود آورده و تنها به سیگنال‌های تکنیکالی یا نگاه به EPS و مقایسه آن با قیمت و نسبت P/E اکتفا نکنند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید