پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیعلت کندی ثبت سفارشات امروز در بورس چه بود؟

علت کندی ثبت سفارشات امروز در بورس چه بود؟

معاون فناوری بورس تهران درباره علت کندی ثبت سفارشات امروز در بورس تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش رتبه آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ،دهقان معاون فناوری بورس تهران درباره علت کندی ثبت معاملات امروز در بورس اوراق بهادار گفت: علت کندی معاملات امروز بورس تهران فشار و حجم زیاد سفارشات بود و معاملات فرابورس بدون هیچ مشکلی انجام شد.

او افزود: امروز به علت فشار زیاد، سفارشات معاملات نماد‌های بزرگ با هماهنگی بورس تهران به صورت موقت متوقف شد تا معاملات نماد‌های کوچک‌تر با سرعت بیشتری انجام شود و نماد‌های بزرگ در ساعت پایانی کار بورس، مجدد بازگشایی شدند.

معاون فناوری بورس تهران ادامه داد: زمانی که بازار به سمت فروش می‌رود، فشار بیشتری به هسته معاملات وارد و موجب کندی معاملات می‌شود، اما با وجود تمام این موارد در انجام معاملات و ثبت سفارشات حق هیچ فردی از نظر اینکه سفارش یک نفر به جای فرد دیگر زودتر ثبت شود ضایع نشده است.

دهقان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قرار است هفته‌ای یک عرضه اولیه ارائه شود، هسته مرکزی بورس قادر به پشتیبانی این حجم معاملات است؟ گفت: کارگروهی به همین منظور در سازمان بورس تشکیل شده است و قرار است  تغییراتی در مدل عرضه اولیه رخ دهد تا فشار کاهش پیدا کند و اگر این مدل ارائه عرضه اولیه اجرا شود فشار کمتری به سیستم معاملات وارد می‌شود.

او افزود: امیدواریم مدل جدید عرضه اولیه تا پایان همین هفته به جمع بندی و اجرا برسد که در این صورت می‌توانیم در هفته چندین عرضه اولیه داشته باشیم.

معاون فناوری بورس تهران درباره بومی سازی سیستم معاملات بازار سرمایه گفت: بومی سازی سیستم معاملات در دست طراحی است، اما بهره برداری از آن زمان بر است و حداقل دو سال برای راه اندازی آن زمان نیاز داریم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید