شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرشد 20درصدی صادرات صنایع غذایی کشور

رشد 20درصدی صادرات صنایع غذایی کشور

ارزش صادرات محصولات غذایی کشور در هشت‌ماهه نخست امسال حدود 2 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ارزش حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلاری در سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در هشت‌ماهه سال جاری، ارزش صادرات محصولات غذایی کشور به حدود 2 میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با ارزش حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلاری در سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش رتبه‌آنلاین، میزان ارزش صادرات محصولات غذایی کشور در هشت‌ماهه نخست امسال حدود 2 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات این محصولات صورت گرفته بود.

سال گذشته، در مجموع 2 میلیارد و 500 میلیون دلار محصولات صنایع غذایی ایران به خارج صادر شد و امسال در صدد ارتقای این رقم به سه میلیارد دلار هستیم.

صادرات محصولات صنایع غذایی کشور از نظر حجم 3.1 درصد و از نظر ارزش هفت درصد صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد.

این وضعیت نشان می‌دهد که در این صنعت، خام فروشی صورت نمی‌گیرد و پس از ایجاد ارزش افزوده، محصول نهایی صادر می‌شود.

بیشترین صادرات در حوزه محصولات غذایی کشور مربوط به فرآورده‌های لبنی و بستنی است و جایگاه بعدی نیز در اختیار صنعت شیرینی و شکلات است.

59 درصد صادرات کشور در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی به کشور عراق و 40 درصد نیز به افغانستان بوده است.

براساس آمار سال 95، صنایع غذایی سهم 15 درصدی در اشتغال کشور را به خود اختصاص داده بود؛  همچنین باید اشاره شود که 12 درصد صنایع کشور نیز در حوزه صنایع غذایی فعال هستند.

صنعت محصولات غذایی دنیا از حدود هفت هزار میلیارد دلار گردش مالی برخوردار است و تنها 10 نشان تجاری جهانی معتبر بیش از نیمی از این رقم را به خود اختصاص داده‌اند که این وضعیت نشان دهنده لزوم برندسازی در این حوزه است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید