پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریرده‌بندی برترین فیلم‌های ۲۰۱۷ از نگاه منتقدان

رده‌بندی برترین فیلم‌های ۲۰۱۷ از نگاه منتقدان

فیلم-دانکرک
فیلم-دانکرک

راضیه سپهری|فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ تاکنون اکران شده‌اند با اینکه فروش موفقی نسبت به باکس آفیس سالهای گذشته نداشته‌اند اما از تنوع خوبی برخوردارند. اگر دوست دارید بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ را از نگاه منتقدان بشناسید با ما همراه باشید.


وقتی صحبت از بهترین فیلم به میان می‌آید معمولا نظر منتقدان و کارشناسان نسبت به یک فیلم لحاظ می‌شود. اما با توجه به اینکه هدف صنعت سینما سرگرم کردن مردم است برای انتساب صفت بهترین فیلم گاهی می‌توان فقط اقبال مردم به یک اثر را در نظر گرفت.

همه فیلم‌های ۲۰۱۷ که در فستیوال‌ها و جشنواره‌ها اکران شده‌اند و توانسته‌اند از نظر منتقدان امتیازبندی شوند، هنوز اکران نشده‌اند و سرنوشت گیشه فیلم‌هایی که در نوبت اکران هستند هنوز مشخص نیست. ما ۴ فیلم از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ را از نظر منتقدین به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ از نگاه منتقدان

در فهرستی که سایت «متاکریتیک» (metacritic) منتشر کرده است همه فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ در فستیوال‌های معتبر به نمایش درآمده، امتیازبندی شده‌اند. شاید برای شما جالب باشد بدانید که فیلم ایرانی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در این فهرست در رتبه ۲۲ قرار دارد و ۸۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را به دست آورده است.

مرا با نام خودت صدا کن

اولین فیلمی که در این فهرست به چشم می‌خورد فیلم درام «مرا با نام خودت صدا کن» (Call Me by Your Name) است. کارگردان این فیلم «لوکا گوادانینو» است. این فیلم توانسته امتیاز ۹۸ از ۱۰۰ را به دست آورد.

مرا با نام خودت صدا کن داستان یک آمریکایی ۲۴ ساله به نام «آرمی هَمر» (Armie Hammer) را در سال ۱۹۸۳ در شمال ایتالیا روایت می‌کند که در حال نوشتن پایان نامه خود تحت نظر یک استاد فرهنگ یونانی-رومی است. و در این بین حواشی و داستان‌هایی به وجود می‌آید. این فیلم قرار است نوامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) منتشر شود.

یک زن فوق العاده

دومین فیلم این فهرست یک فیلم اسپانیایی زبان به نام «یک زن فوق‌العاده» (A Fantastic Woman) است. این فیلم از ۱۰۰ امتیاز ۹۶ را به دست آورده است. «سباستین للیو» کارگردان، و فیلم‌نامه‌نویس اهل شیلی این فیلم درام را کارگردانی کرده است.

«یک زن فوق العاده» داستان یک زن به نام ماریانا است. او پیشخدمت و خواننده است و با مردی به نام «اورلاندو » که از او مسن‌تر است رابطه‌ای عاشقانه دارد. آنها برای آینده‌شان برنامه‌ریزی کرده‌اند اما بیماری ناگهانی و مرگ «اورلاندو» همه چیز را به هم می‌ریزد و «ماریانا» مجبور می‌شود برای اثبات خودش با خانواده او و جامعه مقابله کند. «ماریانا» زنی قوی، پیچیده و فوق‌العاده است. این فیلم قرار است ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ ( آبان ۹۶) اکران شود.

«دانکرک» پیروز در گیشه و موفق  از نگاه منتقدان

سومین فیلم از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ «دانکرک» ( Dunkirk) ساخته کارگردان نام آور سینما «کریستوفر نولان» است. «دانکرک» توانسته در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ امتیاز ۹۴ به دست آورد. این فیلم که هم اکنون در حال اکران است، توانسته در گیشه موفق ظاهر شود و در فهرست ۱۰ فیلم پر فروش هفته‌های اخیر قرار دارد و تاکنون توانسته است حدود ۴۹۳ میلیون دلار در جهان بفروشد.داستان این فیلم در جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. زمانی که سربازان مسلح آلمانی در سواحل شهر «دانکرک» تعداد بسیاری از سربازان متحد از انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه محاصره کرده‌اند و جان هزاران نفر در خطر است و باید در عملیاتی سخت آن‌ها نجات داده شوند…

 لیدی برد (کفشدوزک)

یکی دیگر از فیلم‌های که از نظر منتقدان در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ قرار دارد فیلم کمدی-درام «کفشدوزک» (Lady Bird) است. کارگردان این فیلم «گرتا گرویک» است. نمایش «کفشدوزک» در جشنواره تورنتو موجی از تحسین‌ را برانگیخت.سایت «ایندی‌وایر» این داستان روزآمد را «مدعی جدی اسکار» می‌داند. مجله «ورایتی» نوید می‌دهد: «نامزدی اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بهترین بازیگر زن نقش نخست و بهترین بازیگر زن نقش مکمل مسلما روی میز است». این فیلم در فهرست بهترین فیلم های ۲۰۱۷ توانسته ۹۱ امتیاز را به دست بیاورد.

داستان این فیلم درباره دختری ۱۷ ساله به نام «کریستین» است که بیشتر اوقات پرخاشگر است. او با اینکه از لحاظ اخلاقی شبیه مادرش دوست داشتنی و مصمم است اما با او مدام در حال جدال و جر و بحث است. پدر «کریستین» شغلش را از دست داده است و مادرش که پرستاری سخت‌کوش است تلاش می‌کند خانواده را از بحران نجات دهد. فیلم درباره روابط انسانی و باورهایی است که ما را شکل می‌دهند. بنا به اخبار منتشر شده این فیلم در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) اکران خواهد شد.

«پروژه فلوریدا» در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷

یکی دیگر از فیلم‌هایی که در فهرست بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ از دیدگاه منتقدان قرار گرفته است فیلم «پروژه فلوریدا» (The Florida Project) است. کارگردان این فیلم «شان اس بیکر» است. این فیلم یک درام تکان‌دهنده درباره زندگی بی‌خانمان‌های حاشیه‌نشین آمریکاست.

در این فیلم ما کودکی به نام «مونی» را می‌بینیم. «مونی» کودکی شش ساله است که با مادرش زندگی می‌کند. مادر «مونی» شخصیت سرکشی دارد و ما در رفتارش متوجه می‌شویم که در دوران کودکی، بچگی نکرده است. این زن در کاروانسرایی در حاشیه «اورلاندو» در نزدیکی «دیزنی لند» زندگی می‌کند.

«بیکر» در این فیلم به خوبی با یک داستان قوی و استفاده از بازی قوی بازیگران غیر‌ حرفه‌ای روایت دردناک زندگی قشر ضعیف بی‌خانمان را به تصویر می‌کشد. افرادی که به سختی برای نجات زندگی‌شان تلاش می‌کنند و در این راه ممکن است دست به هر کاری بزنند. این فیلم توانسته از ۱۰۰ امتیاز ۹۱ را به دست بیاورد. این فیلم در ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۹۶) اکران خواهد شد.

این ۵ فیلم از نظر منتقدان سایت «متاکریتیک» از بهترین فیلم‌های ۲۰۱۷ هستند. حالا باید دید آیا در اکران نیز با اقبال عمومی روبرو خواهند شد یا نه؟

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید