جمعه 10 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیحمایت از بورس شروع شد

حمایت از بورس شروع شد

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه‌های فلزی، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها بیش از ۲ درصد ریزش کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که مانند دیروز عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت زیاد بود، شاخص کل تحت تاثیر فشار عرضه در این نمادها در نیم ساعت اولیه شروع معاملات بیش از ۲ درصد ریزش کرد و از محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز ریزش کرد.

محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نقطه‌ای سرنوشت‌ساز در آینده روند بازار سهام است، اما امید می‌رود بازار امروز با حمایت حقوقی‌ها به تعادلی نسبی برسد.

در دقایق ابتدایی شروع بازار تقریبا ۸۵ درصد سهم‌های موجود در بازار سهام صف فروش بودند، اما با ادامه معاملات برخی صف‌های فروش در برخی نمادهای شاخص‌ساز جمع شد.

حمایت از بازار سهام از سمت حقوقی‌ها شروع شده و در برخی نمادها از حجم صف‌های فروش کاسته اما به نظر نمی‌رسد این حمایت‌ها از بازار سهام بتواند بازار را صعودی کند اما شاید بتواند شاخص کل بازار سهام را به شاخص یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد بازگرداند و در محدود حمایتی بازار با تزریق پول نگه دارد.

در گروه‌های فلزات اساسی صف فروش فولاد برچیده شد و نماد فملی در حال متعادل شدن است، پالایشی‌ها هم به رنج مثبت بازگشتند و مارون و شاروم صف خرید هستند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد حقوقی‌ای بازار در حال جمع‌آوری صف‌های فروش در نمادهای شاخص‌ساز هستند و کلیت بازار در حال پیش رفتن به سمت تعادل و مثبت شدن است.

هر چند مثبت شدن بازار با خرید حقوقی‌ها زیاد پایدار نیست اما به نظر می‌رسد در این مقطع، بازار سهام نیازمند این حمایت از سمت حقوقی‌ها بود تا اعتماد به بازار بازگردد و سرمایه از سمت حقیقی برای پیشرفت بازار تامین شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید