جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیبازار تا ۲ ماه آینده چه می‌شود؟

بازار تا ۲ ماه آینده چه می‌شود؟

سازمان بورس و اوراق بهادار طی هفته‌های گذشته به منظور ساماندهی بازار سرمایه تصمیم‌های از جمله حذف معاملات الگوریتمی گرفته است که هنوز تاثیر آن در آینده بورس مشخص نیست.

به گزارش رتبه آنلاین از گسترش نیوز، بورس / طی دو ماه گذشته بازار سرمایه با اُفت شاخص کل رو به رو است. سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش اُفت بیشتر شاخص، مصوباتی را از جمله حذف معاملات الگوریتمی و ممنوعیت خرید و فروش سهام بورس در یک روز کاری تصویب کرد.

هنوز تاثیر مصوبات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار بر بازار سرمایه مشخص نیست و باید منتظر ماند و در طولانی مدت تاثیر این مصوبات را رصد کرد.

بازار سرمایه تا دو ماه آینده به روند مثبت باز می‌گردد

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در خصوص ممنوع شدن معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری اظهار کرد: این روزها سهامداران در بازار سرمایه با هیجان خرید و فروش مواجه هستند به گونه‌ای که یک سهامدار در طول روز می‌بیند که سهام شرکتی درحال مثبت شدن است و اقدام به خرید آن می‌کند، اما در دقایق پایانی معاملات سهامی که خریده است منفی می‌شود در نتیجه برای ضرر کمتر آن را می‌فروشد که این کار به بدنه بازار آسیب می‌شود.

وی افزود: اُفت بازار مقطعی است و تقریبا تا دو ماه آینده بازار به روند مثبت باز می‌گردد و سازمان بورس مصوبات اخیر را لغو می‌کند اما نکته حائز اهمیت این است که این تصمیمات باید زودتر گرفته می‌شد.

معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری به نفع بازار سرمایه است

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در خصوص ممنوع شدن معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری بیان کرد: درحال‌حاضر در بازار سرمایه با عدم تعادل مواجه هستیم که علت آن هیجانات بیش از حد سهامداران است.

وی گفت: به منظور کم کردن هیجانات سهامداران، مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار جلساتی برگزار و تصمیم گرفتند معاملات الگوریتمی و خرید و فروش یک سهام در یک روز کاری ممنوع شود، قطعا این تصمیم‌ها در بلند مدت به نفع بازار سرمایه خواهد بود.در نتیجه سهام داران نباید دیدگاهشان نسبت به این مصوبات کوتاه مدت باشد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید