پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیارزش معاملات شرکت در بورس کالا به 95 هزار میلیارد ریال رسید

ارزش معاملات شرکت در بورس کالا به 95 هزار میلیارد ریال رسید

بر اساس معاملات صورت گرفته در بورس کالا، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در هفته منتهی به 11 تیر ماه سال جاری، فروش 3.962 میلیارد ریالی را محقق کرد.

به گزارش رتبه آنلابن، این فروش ناشی از معاملات مچینگ این شرکت بوده است و شاهد عرضه جدیدی در بازار نبودیم. به طور کلی در هفته گذشته فولاد سازان بزرگ کشور یا بدون عرضه محصولات بوده اند و یا حجم بسیار اندکی عرضه داشته اند. این در حالی است که در بخش های پایین دستی کمبود محسوس مواد اولیه مورد نیاز مشهود است و این موضوع در کنار رشد عجیب قیمت ارز، این گمانه زنی ها را به وجود آورده است که فولاد سازان بزرگ در پی دامن زدن به التهابات قیمتی در بازار فولاد هستند تا به این ترتیب روند رو به رشد و بی سابقه قیمت ها در بازار فولاد ادامه دار باشد. این موضوعات در حالی روی می دهد که هیچ گونه نظارت و تصمیمی در خصوص اجرای طرح های مصوب قبلی در خصوص عرضه های منظم و با حجم بالا در بورس کالا از سوی نهادهای مرتبط نظارتی صورت نمی گیرد و به نظر می رسد که این نهادها در خواب سنگینی و عمیقی فرو رفته اند و بعید این است این خواب عمیق تا پایان دوره فعالیت دولت فعلی به پایان برسد.
تمامی معاملات شرکت فولاد مبارکه به صورت مچینگ بوده است. پر ارزش ترین معاملات مربوط به معامله 28.857 تن ورق سرد با نرخ میانگین 100 میلیون و 200 هزار ریال به ازای هر تن بوده است .

در جدول زیر آمار معاملات محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان ارائه شده است:

همچنین در نمودار زیر روند تغییر نرخ محصولات اصلی این شرکت طی سه ماه اخیر ارائه شده است.

روند فروش هفتگی این شرکت نیز در نمودار زیر ارائه شده است. نمودار زیر فروش های محقق شده هفتگی شرکت در بورس کالا در مدت زمان سپری شده از ابتدای سال را نشان می‌دهد. همان گونه که اشاره شد جمع کل فروش های محقق شده شرکت از ابتدای سال تاکنون و در بورس کالا به بیش از 95 هزار میلیارد ریال رسیده است. همان گونه که در نمودار نیز مشخص است شاهد افت محسوس ارزش معاملات این شرکت در هفته گذشته در بورس کالا هستیم.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید