در گروه خودرویی طی ۱۳۷هزار نوبت معاملاتی، ۳.۳میلیارد سهم به ارزش ۱۱۳۲هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۶۶هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش نزدیک به ۱۴هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۵۸۱هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش رتبه آنلاین از دنیای خودرو، دادوستدهای روز گذشته بازار سهام بارقه‌هایی از امید در دل سهامداران خودرویی جوانه زد، هرچند که باز هم نمادهای این صنعت بورسی در نهایت با نزول به کار خود پایان دادند؛ به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گستر سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، نیرو محرکه، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، ایران‌خودرو دیزل، رینگ‌سازی مشهد، الکتریک‌خودرو شرق و سایپادیزل منفی خوردند و درمقابل تنها نمادهای رادیاتور ایران و بهمن‌دیزل مثبت شدند.

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۱۳۷هزار نوبت معاملاتی، ۳.۳میلیارد سهم به ارزش ۱۱۳۲هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۶۶هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با کاهش نزدیک به ۱۴هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۵۸۱هزار واحدی قرار گرفت.

بازار وارد فاز دوم اصلاح شد

بورس که از نخستین روز هفته جاری با آغازی پرهیجان در بازار همراه بود، باعث ترس بسیاری از سهامدارانی شده است که بر سر دو راهی ماندن یا خروج از این بازار هستند، زیرا از نظر بیشتر کارشناسان بازار وارد فاز دوم اصلاح شده است.

اما همچنان وجود ترس در بورس موج می‌زند و باید دید این ترس تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

روند صعودی نرخ ارز نمی‌تواند تا ابد محرک رشد باشد

برخی کارشناسان معتقدند رشد نرخ دلار تا اندازه‌ای‌ می‌تواند به‌عنوان محرکی قوی برای روند صعودی بازار سهام، کمک‌کننده در افزایش سودآوری شرکت‌ها و ایجاد انتظارات مثبت برای سودآوری بورس و افزایش تقاضا در بازار باشد، اما بعد از آن تاثیر مثبت افزایش مکرر و بی‌رویه قیمت دلار تبدیل به عامل مخرب معاملات بورس می‌شود و عملا زمانی که نرخ دلار از حد مشخص‌شده‌ای بالاتر رود، زمینه افزایش نگرانی‌ها و ایجاد خطر در بازار را فراهم می‌کند.