راه اندازی شبکه تلویزیونی بورس برای آگاه سازی مردم

مدیرعامل بورس تهران اظهار کرد: انتظار می‌رود با ایجاد تلویزیون بورسی و همکاری مسئولان صداوسیما، محتوای آموزشی مورد نیاز مردم در اختیار همه اقشار جامعه قرار گیرد.

به گزارش رتبه آنلاین از دنیای بورس، علی صحرائی افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد سهامداران بورس از ۵ میلیون به ١۶ میلیون رسیده است که ١١ میلیون از این تعداد کمتر از ۵٠ میلیون تومان سهام خریده‌اند؛ براین اساس لزوم توسعه فرهنگ سهامداری و آگاه‌سازی بیش از پیش وجود دارد.

خوشبختانه سهامداران طی یک هفته اخیر به سمت سهم‌های بنیادی گرایش پیدا کرده اند که نشان از افزایش آگاهی آنان به فضای بازارسرمایه نسبت به قبل دارد.

سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس نیز اظهار داشت: داشتن شبکه تلویزیونی اختصاصی بورس همواره یکی از آرزوهای دیرینه بازار سرمایه بوده که جای خالی آن همیشه احساس می‌شد. مقرر شده است تا شبکه «ایران کالا» به پخش این برنامه‌ها اختصاص یابد و پوشش آن در فازهای بعدی در کشور از ٧٠ به ۱۰۰درصد برسد.

او افزود: پیشنهاد می‌شود نام این شبکه مانند شبکه اقتصاد، «شبکه بورس» یا «شبکه سرمایه» باشد. سازمان بورس تمام تلاش خود را در جهت راه‌اندازی این شبکه خواهد کرد و انتظار می‌رود تا دو هفته آینده راه اندازی شود.